Odata cu cresterea numarului de utilizatori de smartphone-uri, companiile si-au indreptat atentia catre dezvoltarea de versiuni mobile pentru web site-urile deja existente. Asa cum majoritatea acestor companii a inteles necesitatea detinerii unui website pentru mobil, mai exista un aspect important de luat in seama, si anume, optimizarea pentru motoarele de cautare, realizata pentru website-urile pentru mobil.
Desi in principiu se aplica aceleasi reguli SEO de baza, exista unele mici modificari, dar cu impact mare asupra rezultatelor. Deci, atunci cand optimizam un website pentru mobil este necesar sa fie luate in calcul cateva aspecte.
Astfel, cand realizezi versiunea pentru mobil a website-ului trebuie sa tii cont ca acesta sa fie constuit in jurul ideilor de user friendly si seo friendly si nu pur si simplu o versiune adaptata a web site-ului principal.
De asemenea, un alt aspect important este crearea unui Site Map mobile. Este bine de evitat tool-urile de creare a Site Map-urilor, insa, este recomandata folosirea partii de cod XML preluat direct de la Google Webmaster Central. Astfel, Google va fi informat cu privire la existenta web site-ului. Bineinteles, pentru ca Google-mobile sa poata accesa site-ul trebuie ca acesta sa permita accesul oricarui User-agent.
Ca pentru orice alt website si cele pentru mobil au nevoie de titlu, cuvinte cheie si descriere pentru a-l ajuta sa creasca, insa, daca va ganditi sa optimizati website-ul pentru mobil cu aceleasi cuvinte cheie ca pe cel desktop, aflati ca nu este o idee stralucita. Ceea ce expertii SEO numesc „rush search” se refera la faptul ca, spre deosebire de cautarile efectuate pe Google atunci cand utilizatorul se afla in fata calculatorului, cel care tasteaza pe un smartphone va preferea expresii si cuvinte cheie mai scurte.
Dezvoltarea tehnologiei mobile se petrece foarte repede iar algoritmii pentru mecanismele mobile primesc update-uri la fel ca algoritmii traditionari de cautare pe web. Paginile unui web site pentru mobil ar trebui sa prezinte continut concis, fisiere CSS unice, pagini structurate cu text meta relevant si support XHTML.
[…] cu strictete a acestora nu garanteaza in mod obligatoriu rezultatele scontate. Fiecare specialist SEO are un as in maneca pe care il foloseste cu iscusinta pentru ajunge in fata concurentei. Chiar si […]